כל הנשמות נמצאות בנתיב ההתעלות-
המסטרים של חוכמה מספרים לנו שאנחנו נשמות עתיקות והתפתחנו במשך עידנים רבים בנתיב של דואליות בו חווינו את כל הניגודים בהוויה שלנו ובחיינו ומזה למדנו רבות. בפרק חיים זה אנו ניצבים מול גילוי האמת על מורשתנו הנצחית, האלוהית ועלינו להתעלות מהקיום הפיזי הנוכחי שלנו אל האור ממנו באנו.
אנו מתעלים למישור קיום חדש, שמימי שהינו עולם גבוה יותר ברטט האור שלו. כרגע אין לנו יכולת לחוות אותו, אולם שוכנים בו הוויות מוארות, מלאכים, והוויות שאחראיות על יסודות הטבע. הם נמצאים בקשר עם הוויות קוסמיות, רבי מלאכים ואלוהים בוראים.
המישור של המסטרים המוארים ניתן להיראות רק בעיני הנשמה וזאת כאשר אנו מתמקדים בלב ומרימים גבוה יותר את התודעה שלנו.
המסטרים הגדולים מציעים ללמד אותנו את הנתיב שנדרש לעבור אותו כדי שנחזור חזרה ללב של האל. לרוב הם מלמדים את הנשמה שלנו בשינה בלילה, ובין ההתגלמויות או כאשר אנחנו במצב רגוע לחלוטין, קשובים להם.
המסטרים מלמדים את הנשמה במשכן האתרי שלהם שהנו בעולם הנמצא במישור החומר האתרי ורוטט כה מהר שהעין הפיזית לא יכולה לראותו.
מושבים אלה הם אוניברסיטאות של הרוח. כל המסטרים המורים היו פעם כמונו והם נעשו מסטרים על האנרגיות וההכרה שלהם חזרה להיות הכרת האל בביטוי.
המסטרים מציעים לנו לעשות קיצור דרך במסע לאלמותיות שהנה מורשתנו. לכן, כל מי שמשתוקק לעשות את נתיב ההתעלות לשלו, מוזמן ללימודי המסטר, במיוחד אלה שמוכנים ללמוד את המושגים של תפישת המסטר.
הנשמה מוזמנת לבוא ללמוד בגוף האור שלה למשכן הלימוד של המסטר המתעלה, בעוד הגוף הפיזי ישן בהבנה שנתיב ההתעלות- היעד במסע הנשמה.
במשכן האתרי של המסטר המתעלה סרפיס ביי, יוקדת אש מקודשת לבנה, שהיא אש אלוהית לבנה של רוח הקודש, זו היא להבת ההתעלות והיא ממלאת את כל המשכן באור לבן.
הוא מקדם בחיוך מואר כל נשמה ואומר: "ברוכים הבאים ללימוד , נאמני לבי". בלימודים אלה סרפיס ביי נעזר גם במסטרים מתעלים נוספים.
הוא מסביר שמטרת ההתגלמות על פני האדמה, זה לעשות דרך לימוד את המסע חזרה הביתה, להכרת אלוהותנו.
דרך להבת ההתעלות שהנה אש מקודשת לבנה של רוח הקודש ניתן לעשות התעלות לעצמי הגבוה ומשם לעצמי האלוהי - שהוא נוכחות אלוהית, הבורא בבריאה.
כאשר עצמת האל חודרת להוייתינו וממלאת אותה באור שלה, אין יותר צורך לחוות את החלל והזמן של הגוף הפיזי. נוכחות האני הנני תופשת מקום.
זה האל המתגלם באינדיבידואל דרך כל אחד מאתנו, שהתמזג עם הנשמה והעצמי הגבוה שלו. כך כל פרט מתמזג עם האל- אהיה אשר אהיה,
המסטר סרפיס מסביר ואומר :
" אינכם עוברים ממצב אחד לשני כך סתם, אלא זה קורה כל יום בעוד צעד שמתקדמים כאשר מאמצים את דרך המסטר בחיים האלה.
דרך כוונה מודעת שלכם אתה מחזקים את הקשר עם הצד שמעבר לצעיף המכסה את הכרתכם, כך אתם נמשכים דרך הקשר הזה למצב תודעה שהאל יכול להשתמש בו ככלי לביטוי הטוב שלו."
"הבינו שהתעלות מושגת ככל שאתם עושים עבודה טובה במסירות לאל. למשל, בכך שאתם משרתים את חבריכם, בכך שאתם מצווים את האור לפעול לטובת האנושות. בעזרת ריפוי שאתם נותנים למי שמבקש זאת.
לבסוף זה מושג על ידי לימוד ויישום התהליך שמעורב בסיום הריטואל של ההתעלות. מה שנדרש בתהליך הזה, זה לא תחושת מאבק במה שאתם עוברים, אלא בקבלת הדברים בהבנה והכלתם, זאת משום שתחושת מאבק מביאה ליותר מאבק."
המסטר סרפיס ביי מבקש למדוט על כך, להתבונן ולהפנים אמת זאת. הרבה מתחושת המאבק ניתנת להסרה אם אנחנו ניקח את התהליך שעוברים בנתיב הזה כמו ילד שמשחק את משחק החיים. חשוב לזכור שאנו מקבלים מתנה מהאל, כמו ילד באופן טבעי, ולא מטילים ספק אם אנו ראויים לזה.
יש להבין שהאדם הוא להבת רוח-האל שירדה ללמוד את הדרך חזרה לאלוהות מעצמי נמוך ורצון פרטי, שעליו לוותר על האגו של האינטלקט דרך כוונה מודעת ולהשיג את החכמה האלוהית שהיא טבעו באמת.
ההתעלות היא השתוקקות האל להיות בהתגלמות, לכן כל כוחות האור מתייצבים לצד כל אדם שרוצה להשיג חזרה את זהותו האמתית. כל החיים עומדים לצדנו כאשר אנו מתיישבים לרגלי "המסטר" והוא מנהיג את חיינו.
סרפיס ביי מסביר שהזכות להיות מסטר מתעלה ניתנה לנשמה כשהיא נוצרה. כל מסטר מתעלה עבר את הנתיב שאנו עוברים עכשיו בסיום מחזור של תודעת נפרדות.
כל מסטר הוכיח לעצמו את החוקים הקוסמיים שעלינו להוכיח לעצמנו. כל מסטר שהתעלה היה צריך להרחיב את להבת האהבה בלבו ולהשתחרר.
כל מסטר חייב להיות מסטר על אנרגיות העצמי שזורמות ממנו ודרכו אל הסביבה שלו ועולמו.
בהשיגו רמת התמזגות של הנשמה שלו עם העצמי הגבוה והכרת העצמי האלוהי שלו הוא מתקדם לסיום ההתעלות. המסטר אומר "אני הנני הדרך !". כך הוא מראה לנו את הדרך שהוא עשה כדי להשיג אלמותיות ומושלמות בקיום בחיים.
-על המסטר המתעלה סרפיס ביי ולהבת ההתעלות - קישור באנגלית למאמר
סראפיס ביי הוא הכהן של הקרן הרביעית, הקרן הלבנה של טוהר והתעלות ואחראי על מקדש ההתעלות האתרי בלוקסור, והחבר השלוש עשרה של המועצה במקדש ההתעלות. הוא ידוע גם כ"סראפיס של השמש".
הקרן הרביעית היא להבת ההתעלות, האור הלבן של האם האלוהית, רוח הקודש, שנמצא רדום בצ'אקרת הבסיס-שבעמוד השדרה. מתוך האור הלבן הזה מגיעה בניית היסודות של המקדש והפירמידה הפנימית של כל עצמי אלוהי.
בנוכחות סראפיס, האחד שידוע כמסטר של משמעת גדולה, תלמידים רציניים נחנכים להתעלות.
סראפיס הגיע מפלנטת ונוס עם "עתיק יומין", שהוא סנאט קומרה המכונה "החונך הגדול", כדי להצית מחדש את האש הקדושה בלבם של בני אדם.
ההתלהבות הגדולה שלו הייתה להשיב את בני האדם להיות מלכים וכוהנים של האל דרך נחישות ומשמעת.
הוא מסייע לתלמידיו בלימוד המשמעת העצמית הנדרשת להתעלות: משמעת של איזון ארבעת הגופים הנמוכים יותר כדי שהאלוהי יכול להתגלות ולהשתמש בגופים ככלי רכב לשירות בעולם של צורה.
המשמעת לתהליך ההיטהרות של להבת ההתעלות יוצרת בתוך הלב של כול אלה שמתפתחים על פני כדור הארץ את האצת פתיחת הלהבה המשולשת שבלב.
כמה מילים לחניך ההתעלות בנתיב הרוחני:
איך תשבור את השרשרת של לידה ומוות -
אתה אמור להשיג את התחייה שלך והתעלות לתודעה מוארת בחיים האלה. התחייה שלך היא ההתעוררות שלך לזהות שלך כבן/בת של האל. ההתעלות שלך היא האיחוד הסופי שלך עם האל.
כל חוויה מיסטית היא הכנה של האיחוד הסופי, אשר יכול להתרחש לפני או אחרי מוות כאשר יש לך רמה מאוזנת מספקת של הקארמה שלך.
כאשר אתה בדרך לחזור הביתה, אתה יכול לראות את עצמך מטפס על סליל של אש לבנה שמייצג את ההתעלות.
כל תפילה, צווי האור הרוחני וחוויה מיסטית מניעים אותך גבוה יותר על גבי הסליל וזה מרחיב את הלהבה בלב שלך, להבה שאמורה לגדול עד שהיא צורכת מספיק אור כדי להתמיר את כל הצורה הפיזית שלך ולהיות אחד עם להבת אל זאת ושלושת איכויות המהות שלה..
טיפוס על גבי סליל אור לבן זה כלפי מעלה, ממרכז הבסיס לכתר, זוהי ההאצה של הנשמה שלך לתוך הגרעין של האטום הקבוע שהוא זרע העצמי האל בתוכך.
זרע זה מאפשר לך להיכנס למצב של להיות נצחי, מצב שבו אין אתמול או מחר, יש רק עכשיו. הנצח זה מצב של קיום שבו זמן כפי שאנו מכירים אותו לא קיים. זה עולם מחוץ לזמן ולמרחב,
(כמו שפלוטינוס תאר אותו, "כל יום הוא יום אחד; אין לו מקום בסדרה של ימים.
לא אתמול, לא בשנה שעברה ")
זכור, כאשר אתה מתפלל ומהרהר, שהאל בתוכך הוא יותר חזק מכל דבר אחר בעולם. דע שכל הקוסמוס טבוע בכל אטום של ההוויה שלך.
החוויות של המיסטיקנים מאשרות את זה. מיסטיקנים שחוו מרכבה במסע דרך ארמונות שמימיים כמו מסע בתוך תאי הלב. הם האמינו שכל מרחבי האלוהות היו כלולים בהם.
המנהיג היהודי חי גאון כתב: "יהיה עליו להתבונן במעמקים העמוקים ביותר של לבו וזה נראה כאילו הוא ראה שבעה היכלים [של מלאכים] במו עיניו."
ניתן לחשוב על היקום כמערכת של בובות רוסיות, עם כל בובה שיש בתוכה אחת קטנה יותר. היקום הנראה לכל הוא הבובה החיצונית ביותר, ומכוננים בתוך זה גלקסיות, מערכות שמש, כוכבים, כוכבי לכת, ממש עד הבובה הקטנה ביותר, שהיא אתה. אבל בתוכך ישנה בובה קטנה עוד יותר שיש לה את הבובה הגדולה ביותר בתוכה.
אתה תבין חידה זו, כשתהיה לך התגלות של המפתח הזה בהתעלות שלך! ההתעלות היא לא סוף -זה רק ההתחלה. כאשר אתה מצליח להתעלות מעל הספקטרום הצר הזה של קיום אנושי, אתה חי לנצח נצחים כבנו /בתו של האל.
אתה זכאי להתעלות מעל מישורים של תודעה, יכול לחקור ממדים חדשים, באמצעות רצון חופשי, זכאי לשמירה על האינדיבידואליות שלך וזכאי לקחת חלק בספירלה האבולוציונית הגדולה של החיים בכל רחבי היקום.
העולם שאתה מזין בעת השגת ההתעלות הוא ה"מלכות של האל" אלה חיים נצחיים בעולם נצחי, של אושר נצחי.
כאשר יש לך יכולת למצוא אושר זה, אז אתה יודע את האחדות שהיא הפרס האמתי שהמסטר מבטיח לך. אתה נכנס לצורת קיום שמציעה חופש אולטימטיבי ואפשרות אולטימטיבית של חיים.
מונחים מהמילון של המסטר באנגלית: Link/ascended-master-glossary/
כוהן הקרן - אדון, מאסטר ראשי. לכל אחד משבע הקרניים יש chohan שמתמקד על תודעת המשיח שלו לטובת התפתחות כדור הארץ.
שבע קרניים- אור ההאצלה של האלוהות, שכאשר הן מופעלות בשם האל או העצמי האלוהי, הן פורצות כלהבה בעולמו של הפרט. הן שבע קרני האור הלבן שיוצאים דרך הפריזמה של תודעת האלוהי. קרן עשויה להיות מוקרנת על ידי תודעת אל של אדם לא מתעלה דרך הצ'קרות והעין השלישית כריכוז של אנרגיה וזה מושך איכויות אלוהיות רבות, כמו אהבה, אמת, חכמה, ריפוי, וכן הלאה.
מושב , מקדש אתרי- הבית הרוחני של מסטר נעלה או של ישות שמימית. מושבים אלה ממוקמים בעיקר במישור האתרי, שמכונה גם העולם השמימי, והם משרתים פונקציות רבות של ההיררכיה הרוחנית . חלק מהמושבים האלה נפתחו, כך שנשמות יכולות לנסוע לשם בגופים העדינים שלהם במהלך השינה לצורך לימודים באוניברסיטאות של הרוח.
נתיב- הדרך של חניכה לפיו התלמיד מחפש להשיג את תודעת המשיח ומתגבר צעד אחר צעד על מגבלות של עצמיותו הנמוכה בזמן ובמרחב ומשיג איחוד עם מציאות אמת דרך ההתעלות.
התעלות- הטקס שבו הנשמה מתאחדת עם הרוח של האל החי, נוכחות האני הנני, באמצעות ההאצה על ידי האש הקדושה בסיום הטבעי של התגלמות החיים האחרונים של אותו אחד על פני כדור הארץ. זה התהליך שבו הנשמה, שמאוזנת בקארמה והגשימה את התכנית האלוהית שלה, מתמזגת ראשית עם תודעת המשיח, העצמי הגבוה ולאחר מכן עם הנוכחות החיה של אהיה אשר אהיה. ברגע שההתעלות התרחשה, הנשמה-מושכת היבט של ההוויה-שהופך להיבט אחד, כאטום קבוע בגוף של האל, והיא חופשית מהסיבוב של קארמה ולידה מחדש.
קארמה (סנסקריט, שפירושה "מעשה", "פעולה", "עבודה" או "מעשה"). ההשלכות של כל אחד ממחשבות, מילים ומעשים של חיים אלה וחיים קודמים. זה החוק של סיבה והתוצאה שלה, שקובע כי כל מה שאנחנו עושים מגיע כמעגל שלם למפתן הדלת שלנו כדי להיפתר.
חוק הקרמה מחייב גלגול של הנשמה כדי שהיא תוכל לשלם את החוב או להביאו ל"איזון", משימוש לרעה של אור האל, עם אנרגיה ותודעה.
אש קדושה- אש הקונדליני שנמצאת כנחש/סליל המפותל במרכז בסיס עמוד השדרה ועולה דרך טוהר רוחני ושליטה עצמית לצ'אקרת הכתר, כך מואצים המרכזים הרוחניים לפעולה; אש קדושה זאת המכונה גם האור של האם האלוהית, אור, חיים, האני הנני.
הצ'אקרה הראשונה -בסיס-עמוד השדרה לבנה עם ארבעה עליי כותרת. ממוקמת בבסיס עמוד השדרה. קשורה לקרן הרביעית והביטוי של טוהר, תקווה, שמחה, משמעת עצמית, אינטגרציה, טיפוח שלמות.
צ'אקרה (בסנסקריט, "גלגל, דיסק, מעגל") מונח המשמש כדי לציין את המרכזים של האור המעוגן בגוף האתרי ומסדיר את זרימת האנרגיה לארבעה גופים הנמוכים של אדם. יש שבע הצ'אקרות עיקריות המתאימות לשבע הקרניים, ועוד חמש צ'אקרות המתאימות לחמש הקרניים הסודיות, וכן סך של 144 מרכזי אור בגופו של אדם.
מיתר קריסטלי- זרם האור של חיים ותודעה של האל, שמזין ומקיים את הנשמה וארבעה הגופים נמוכים שלה. נקרא גם מיתר הכסף (12 קהלת: 6)
ארבעה גופים נמוכים - ארבעה כיסויים של ארבעה תדרים שונים המקיפים את הנשמה; כלי רכב שהנשמה משתמשת במסעה על פני כדור הארץ:
גוף הזיכרון האתרי גוף הנפש ; גוף הרצון או הגוף הרגשי, והגוף הפיזי. הגוף האתרי הוא הבית המתווה של הזהות של הנשמה והוא מכיל את הזיכרון של כל מה שאי פעם התרחש בנפש וכל הדחפים שהיא אי פעם שלחה. גוף הנפש המנטלי הוא הכלי של הכישורים הקוגניטיבים; כאשר הוא מטוהר, זה יכול להיות הכלי של הכרה אלוהית, תודעת המשיח. גוף הרצון הוא בית לרצונות גבוהים יותר ונמוכים יותר ומתעד את הרגשות. הגוף הפיזי הוא התגלמות של בשר ודם, גוף המאפשר לנשמה להתקדם ולהתפתח ביקום החומר.
צווי - צורה דינמית של תפילה מדוברת שנמצאת בשימוש על ידי תלמידים של המאסטרים הנעלים לכוון את אור האל לשיפור תנאי הפרט והעולם. זוהי המילה של סמכות- "הדיבר האלוהי" . זוהי הפעלת האל המדבר באדם בשם נוכחות האני הנני כדי להביא לשינוי חיובי בעולם דרך רצונו של האל המנהל את הבריאה.
להבה משולשת- הלהבה של האלוהי, ניצוץ החיים שבוער בתוך החדר הסודי של הלב. ביטוי של השילוש הקדוש של עצמת הרצון, החכמה ואהבה אלוהיים, ביטוי של האש הקדושה.
שינוי צורה- חניכה בדרך של ההתעלות, שמתרחשת כאשר אדם השיג איזון והרחבה מסוימים של הלהבה המשולשת.
-מילון המונחים והחומר שאני מגישה כאן מקורו מאוניברסיטת סומיט לייטהאוס-
זהו בית ספר למסתורין מודרני שנוסד בשנת 1971 בניהול של שליחי המסטרים מארק ואליזבת קלייר פרופט. באוניברסיטת זאת, לומדים את תורת המאסטרים הנעלים שמועברים דרך שליחיהם.
פסגת המגדלור- Summit light house ®. ארגון חיצוני של האחווה הלבנה הגדולה שנוסד על ידי מארק פרופט בשנת 1958 בוושינגטון, בניהולו של המסטר אל מוריה לצורך ההוצאה לאור והפצת תורתם של המאסטרים הנעלים.